Aanvraag-details



Juridisch adviseur handhaving

Plaatsingsdatum 28 maart 2024
Sluitingsdatum 9 april 2024
Startdatum 17 april 2024
Einddatum 17 oktober 2024
Aantal uren per week 36
Juridisch adviseur handhaving
Ben jij de praktisch ingestelde juridisch adviseur die onze handhavingsjuristen (wabo/omgevingsrecht) komt versterken?

Binnen de afdeling Veiligheid en Leefomgeving wordt uitvoering gegeven aan bijna alle toezicht- en handhavingstaken waar de gemeente verantwoordelijk voor is. Onze missie is: Met en voor burgers, bedrijven en bezoekers, organiseren en beschermen wij de veiligheid en leefbaarheid.

Wij zijn op zoek naar een juridisch adviseur met ervaring op het gebied van handhaving waarbij het accent ligt op handhaving op Wabo-gerelateerde en bouwbesluit zaken (omgevingsrecht).

Wat ga je doen?

Als juridisch adviseur ben je vanuit je expertise en ervaring verantwoordelijk voor:

  • Het nemen van kwalitatief goede, juridische besluiten en het begeleiden en adviseren ten aanzien van handhavingsprocedures.
  • Het vertegenwoordigen van de gemeente Breda in bezwaarprocedures.
  • Het voeren van informeel overleg en het deelnemen aan mediation en informele afdoening als juridisch vertegenwoordiger van de afdeling Veiligheid en Leefomgeving.
  • Het fungeren als juridische vraagbaak voor o.a. collega’s, binnen en buiten de afdeling, bestuur, ketenpartners (zoals, Omgevingsdienst Midden-West Brabant, waterschap, Brandweer, woningbouwverenigingen en VNG), en aanspreekpunt voor burgers en bedrijven.

We zoeken jou!

Als je beschikt over onderstaande competenties:

  • Goede sociale vaardigheden.
  • Mediationvaardigheden.
  • Integer.
  • Analytisch denkvermogen.
  • Goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift.
  • Oplossings- en resultaatgericht.
  • In staat om te verbinden.
  • Goed kunnen samenwerken.
  • Zelfstandig kunnen werken.
  • In staat te werken in een politiek bestuurlijke omgeving.
  • In staat te werken in een dynamische omgeving.
  • Is in staat tot conflictbeheersing.
  • Flexibel.

De aard van de werkzaamheden vraagt minimaal een afgeronde juridische opleiding op WO-niveau met (minimaal 10 jaar) recente ervaring op het gebied van handhaving en kennis van de Wabo/omgevingsrecht/Omgevingswet.

Verder ben je een stevige gesprekspartner op diverse niveaus en je bent positief kritisch. Met onderkenning van de diverse belangen (zoals wet- en regelgeving) streef je ernaar dat in samenwerking met alle relevante in- en extern betrokkenen een voor alle partijen bevredigende oplossing tot stand komt.

Wie zijn wij?

Binnen de afdeling Veiligheid en Leefomgeving staan de vier organisatieprincipes: ondernemend werknemerschap, één organisatie, flexibele organisatie en doelmatige bedrijfsvoering, centraal.Je werkt in een teamverband met diverse juridisch medewerkers, met name gericht op de Wabo/omgevingsrecht.

Je hebt veel contact met andere collega’s zoals (bouw) inspecteurs, vergunningverleners, bestemmingplantoetsers en de afdeling Ruimte e.d. Daarnaast heb je ook regelmatig contact met inwoners of belangenvertegenwoordigers uit de stad. Vanuit je kennis van de praktijk bespreek je met collega’s bijzonderheden en deel je ervaringen. Je werkt zelfstandig en neemt initiatief.

Reageren

Registreer je om te kunnen reageren op deze opdracht.

Sollicitatie
Inschrijven